dissabte, 6 de setembre del 2008

Canvis. La Tardor ja treu el nas.


El pas aquest dissabte d’un front actiu, ens portarà un canvi de temps bastant sobtat, amb un cel cobert i precipitacions que serien més importants durant la tarda i, especialment, la nit de dissabte i matinada de diumenge.

Tot i que els models no indiquen precipitacions molt importants, més aviat poca cosa, però l’acumulació de calor en superfície d’aquests dies, amb humitat molt elevades em fa malfiar, ja que quan arribi el front, aportant humitat superior al 80% en tots els nivells de la troposfera i una llengua d’aire fred (-15ºC) en alçada, originarà un efecte palanca amb la formació de nuclis convectius i potents arreu de Catalunya, especialment a l’interior i zones de muntanya i de cara a la nit, a la costa.

És una situació molt complexa, ja que aquestes situacions durant aquesta època de l’any, originen alguna tempesta severa, sobretot a la costa, on els fronts freds, topen amb l’aigua del mar càlida (durant aquest mes és quan es troba més calenta l’aigua del mar) i es reactiven donant lloc, fins i tot, a algun fenomen tornàdic dins de mar.

No obstant, torno a insistir que els models no indiquen precipitacions importants ni fortes, però la calor i l’humitat d’aquests dies, però, sobretot, el coneixement del comportament del nostre clima, en fa mal fiar dels models. Demà veurem qui té raó.

3 comentaris:

jordi cerdanya ha dit...

Hola,
he entrat al teu bloc i veig que ho tens molt "currat".
Jo també n'he començat un a Puigcerdà, i de moment hi penjo les dades diàries i alguna foto de l'entorn, encara que aquets últims dies han estat d'allò més aburrits.

Tots els enllaços que hi tens penjats, m'agraden força i em donen idees per a millorar el meu.

Per qualsevol contacte:

jqbcerdanya@gmail.com

Jordi Pamplona ha dit...

Hola noi,
Aviam si la tardor i l'hivern són ben emocionants hi passem nits del lloro mirant si neva eh?
Salut i continuaré sent fidel al teu bloc!!
Una abraçada

Anònim ha dit...

Hola company. No et conec pero he descobert el teu blog i m'agrada força. Avui he llegit a El Periodico en gran format una noticia d'un estudi que diu que s'ha descobert que durant els caps de setmana d'hivern sol fer més bon temps que durant la resta de la setmana i que això durant els estius s'inverteix. http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=541900&idseccio_PK=1021&h=

Tu com a meteoròleg que n'opines? Creus que és una trola o li dones credibilitat al tema aquest?

Per cert, jo tb tinc un blog que parlo sobre Tossa tot i que és sobre plantes: http://selvadetossa.blogspot.com

Si t'agrada em pots col.locar com a link dins del teu.

Salut!